גיוס עזרה

אפשר לייצר שינויים בחייך לבד, אבל לא רצוי. כשאת עוברת אותם לבדך, הקשיים שעולים מגבירים את תחושת הבדידות (יוצרים אותה, אם היא לא מוכרת לך) וזו בתורה מאריכה את שהות הקשיים ומגבירה את עוצמתם. את בכל מקרה לבד. כולנו לבד. הגענו לעולם לבד (אפילו תאומים נולדים בזה אחר זה), וכך גם נעזוב אותו. יש רגשות שאת יכולה לדבר אותם, להביע אותם אבל בשורה התחתונה, את כואבת אותם לבדך.

כשאת רוצה לייצר שינוי בחייך, את חייבת להסכים לאפשר לדברים לצוף, לעלות למודעות שלך ולהיות נוכחים בחייך, לשם למידה ושחרור. בתהליכי שינוי זה חזק יותר, קשה יותר, אינטנסיבי יותר, ארוך יותר. תהליכי שינוי גובים מחיר. הם לוקחים אותך עמוק אל הפחדים שלך כדי שתוכלי לשחרר אותם. הם מעלים אל פני השטח את כל אותם חלקים שלך שאת מעדיפה שאיש לא יראה או ישמע אותם, כולל את עצמך. את תלמדי כאן לעקוף את הכאב, לדלג מעליו ולבחור בהרגשה טובה ונעימה.  ועדיין,  ההסכמה שזה יעלה,  ההסכמה לתת לרגשות שלך מקום בעולם, ההסכמה בהמשך להפוך אותם לגלויים –  היא מפתח לשינוי הזה.

הפחדים שעולים, מעוררים זיכרונות רדומים, יוצרים בחייך מפגשים עם מצבים ואנשים. לכן, כדאי לבנות מערכת תומכת לאורך התהליך.
חשוב שתתכונני לשינוי בתוכך,  תכיני את סביבתך כך שתהיה לך תמיכה לאורך התהליך. תמיכה בזמן שאת עוברת תהליכי שינוי היא לא מובנת מאליה כי הסביבה המידית שלך תמיד תפעל לשמור עליך במקום בו היא מכירה אותך, מקום בו את עונה על הצורך של הסובבים אותך, ממלאת בעולמם תפקיד מסוים.

איך את בונה את מערכת התמיכה שלך?

את מתחילה מהמעגל שיש לך –  מי יכול לתמוך? איך?  כסף, אוזן קשבת, הכנת ארוחות, מגורים, לשתוק (אני תחילה…  אם אין לכם משהו טוב לומר, אל תאמרו כלום).
כחלק מהתהליך, את גם לומדת לראות כוונות טובות מאחורי מילים שמגבילות, לחוש את האהבה מאחורי התנהגות קרה ועוד.  עם זאת, כשאת בתהליך,  את רוצה להמעיט ככל האפשר את החשיפה למה שעוצר אותך. הזמן לשנות את היחסים עם הסביבה שלך, הוא אחרי שאת עוברת את המסע הפרטי שלך.  יש דברים שיתנו תוך כדי, כחלק מ…  או במקביל לדינמיקה של התהליך שלך.

מהר מאוד את מתחילה להרחיב את מעגל התמיכה.  המקום שבו הכי קל למצוא תמיכה, זה באתר, מתוך המנויות בתשלום –  הן עוברות תהליך בעצמן וישמחו גם הן לשותפה.
יש באתר גולשות רשומות שאינן במנוי. הן חלק בלתי נפרד מהרשת החברתית של ענקית, אבל לא חלק מהתהליך – מסיבות שונות,  כרגע לא נכון לה. אולי זה בשלות,  אולי תקופה עמוסה, אולי היא חוששת לקפוץ למים. כך או כך,  את יכולה למצוא את עצמך חוברת לגולשת כזאת כי יש משהו שיוצר ביניכן חיבור עמוק. לכי על זה! אולי היא בענקית רק בשבילך, כדי שתיפגשנה 🙂