מהי מדיטציה?

מדיטציה היא למעשה מצב הכרה. המדיטציה היא אחד השלבים בדרך להארה ב- 8 השלבים של פטנג’לי / רג’ה יוגה.

בעולם המערבי, מדיטציה היא תהליך, מעין תרגיל ריכוז.

מדיטציה היא כלי נפלא! עם זאת, כדאי להשתמש בו בזהירות. מדיטציה פותחת ערוצים לתת מודע,  לאני הגבוה,  לרוחניות.  מדיטציה מחברת אותך ליסוד האוויר. חוויות נפשיות הן חוויות במרחב של יסוד האוויר. רגש הוא מים, דחפים ותשוקות הם אש. כדי לשמור על איזון בחייך, תמיד חשוב לשמור על קרקוע,  על חיבור לאדמה.

המוח שלנו הוא כמו פיוז. אם תעבירי בפיוז יותר חשמל מהקיבולת שלו – הוא יישרף.  כך גם המוח שלנו. כדי למנוע התחשמלות בביתך, מחובר ארון החשמל שלך להרקה, מחובר לאדמה. כן.  פיזית. לאדמה, לקרקע. כדי לשמור על השפיות שלך, קרקעי את עצמך לפני כל עיסוק רוחני, כולל מדיטציה, הילינג, תקשור או קריאה פילוסופית.

מה מחבר אותך לאדמה?

  1. כל עשייה פיזית: עבודות גינה, ניקיון, תרגילי התעמלות,  הליכה.
  2. דמיון: דמייני שורשים שיוצאים מבסיס עמוד השדרה ישירות לאדמה אם את יושבת,  דרך הרגליים אם את עומדת ותני להם לחדור את האדמה ולהיאחז בה.

יש הרבה טכניקות למדיטציה. בענקית  נשתמש בעיקר בטכניקה שנקראת: דמיון מודרך,  אבל לא רק. המדיטציות בנויות כך שאת מקורקעת לאורך התהליך. הקפידי על כל ההנחיות.

חלק מהמדיטציות הן גופניות. אם מעולם לא עשית מדיטציה – התחילי איתן. חלק מהן ממוקדות בבריאות שלך, אחרות משתמשות בנשימה או בדמיון שעובד עם הגוף. הן הבטוחות ביותר כי הן כל הזמן מחוברות לגוף.

יש מדיטציות שמטרתן להרגיע, לחזק תחושות של בטחון, של בית, לנקות את המחשבות. גם מדיטציות אלו בטוחות, כי הן תמיד מביאות אותך למקומות נעימים ובטוחים, מחברים אותך לתחושות של ביטחון, רחם, חופשה  מפנקת, וכדומה.

חלק מהמדיטציות הן רגשיות. במדיטציות אלו את מוזמנת להיכנס לאזורים פחות נעימים של הרגש והמדיטציה מובילה אותך למציאת תשובות, דרכים חדשות להתמודדות ועוד. השתמשי במדיטציות אלו רק לאחר שאת מרגישה נוח עם המדיטציות הגופניות והמרגיעות, לאחר שחקרת מעט את עולמך הרגשי, וכשאת מוכנה לחלוטין לגעת מעט בכאב.

אם וכאשר עולה כאב או נפתחים זיכרונות מהעבר – בואי לפורומים ושתפי במה שעובר עליך. ניתן לסייע לך רק אם את מתקשרת באתר את מה שעובר עליך.

השתמשי במרחב האישי שלך לספר יותר בפירוט את הסיפור שלך ולשחרר את הגודש שמציף אותך,  השתמשי במחברת יומן אישי כדי “לזרוק” לתוכה את כל הסיפורים האישיים,  בשפה חופשית, וללא צנזורה. המחברת מאפשרת לך לכתוב עד שנגמרות לך המילים,  הרבה אחרי שנגמרות לך הדמעות.

המדיטציות הרוחניות מאפשרות לך לעוף קצת. עם זאת, כמו הקודמות הן מכילות בתוכן קרקוע ששומר אותך בטוחה. המדיטציות הרוחניות מרחיבות את התודעה שלך ומחברות אותך עם העולם. כל זמן שאת עסוקה בכאבים שלך, בהישרדות ובקשיים במערכות היחסים הקרובות שלך, השתמשי במדיטציות אלו במשורה. הניחי לעולם! עד שתסדרי את הבפנים שלך ועד שתהיי מוכנה לפתוח את עצמך אליו ולאפשר לו להיכנס אל חייך.

כל מדיטציה תבוא עם כמה מילים של הסבר לגבי הייעוד שלה, הרבה מהמדיטציות פשוט נעימות, מרגיעות וטובות לבריאות –  תיהני מהן!

אם יש מדיטציה שאת מרגישה איתה טוב במיוחד השתמשי בה יותר. כשאת משתמשת הרבה באותה מדיטציה, את לומדת אותה והופכת אותה לשלך. כשמדיטציה הופכת להיות חלק ממנך,  את נכנסת אליה בקלות ובמהירות ויכולה להשתמש בה כשאת צריכה / רוצה. מצאי לפחות אחת כזאת ותרגלי לעתים קרובות.

המדיטציה האידאלית להתחלה היא: מדיטציה לניקוי מחשבות. לאחר שתהפכי אותה לחלק ממך, היא תשמש אותך בתחילת כל מדיטציה לכניסה מהירה למדיטציה, כמו גם להרגיע דאגה או חרדה או מחשבות מטרידות מכל סוג.

טכניקות אחרות של מדיטציה הן שקטות או משתמשות ב’מנטרה’.

מדיטציות אלו לרוב אינן מגינות עליך משחרור של מידע שאת לא מוכנה לו מהתת מודע. במסגרת ענקית אני מעודדת אותך להיזהר ממדיטציות אלו,  עד שתהיי מוכנה להן מבחינה רוחנית.  מדיטציות אלו יכולות לסכן את שפיותך.  זה לא קורה לכל מי שמתרגלת אותן, רק למי שזה חושף אותה לאנרגיה שהמוח שלה לא יכול להכילה. זה יכול לבוא בצורה של זיכרונות קשים שהיכולת הרגשית שלך אינה יכולה להכיל,  זה יכול לחשוף נטייה גנטית למחלת נפש או סתם לעשות “קצר במוח”.

לעולם אל תתרגלי מדיטציה ללא קרקוע, ובאותה הזדמנות,  גם אל תתקשרי, ואל תעשי הילינג או רייקי ללא הגנות וקרקוע.

למה אני מכניסה כאן אזהרה?
כי פגשתי בחיי אנשים שזה קרה להם. אנשים שמצאו את עצמם מאושפזים ועם תרופות פסיכיאטריות לכל החיים. באנגלית אומרים: Better Safe than Sorry  עדיף ללכת על בטוח ולא להצטער.