תזונה זה לא דיאטה

דיאטה, היא עיברות (מהמילה: עברית) של המילה האנגלית  Diet  שפירושה בעברית ‘תזונה’.
אלא שבעברית, כשאת אומרת:  ‘אני צריכה להתחיל דיאטה’, את לא מתכוונת שאת צריכה  להתחיל לאכול, את מתכוונת שאת צריכה להתחיל לרזות או לשמור על תזונה מוגבלת אחרת.
תזונה או דיאטה היא המזון שאת אוכלת. זו יכולה להיות דיאטה עתירת שומנים, דלת שומנים, דלת נתרן, עתירת קלוריות, חסרת קלוריות, עתירת חלבונים, זו יכולה להיות דיאטה בריאה או לא בריאה, מאוזנת או לא. כך או כך, המילה דיאטה רק מחליפה את המילה ‘תזונה’.

התזונה בענקית עוסקת בקשר בין המזון שאת אוכלת לבין הבריאות שלך, המערכת הרגשית שלך והטעמים שאת אוהבת.  העיסוק בענייני משקל מקבל מקום בנושא הבריאות והוא חשוב בעיקר במצבים של עודף משקל קיצוני ובמצבים של תת משקל בכל חומרה. העיסוק בדימוי גוף מקבל מקום בעבודה הרגשית, בהחלמת הילדה הפנימית ובהבנת השפה של התת מודע.

כשאת מדברת על אכילה, ענקית מדברת על טעים, צבעוני, מהנה, כשאת מדברת על בריאות, ענקית מדברת על אוכל שמזין את גופך, מרפא את גופך ונפשך.

יש המון תיאוריות לתזונה נכונה, חלק מהן עומדות בסתירה זו לזו. לכולן יש הוכחות מדעיות לנכונותן וקהל מעריצים ששומר עליהן בקפדנות. המציאות היא שעלייך להכיר את גופך ואת תגובותיו למזונות השונים.את צריכה ללמוד לזהות את הצרכים של גופך בזמנים שונים:  תזונת הקיץ שונה מזו של החורף, כשאת בווסת תזונתך שונה מאשר בשאר החודש.

את מוזמנת להתמקד בהפיכת התזונה שלך לבריאה יותר. ענקית מזמינה אותך להתבונן על התזונה כהרפתקה, מזמינה אותך לצאת למסע של חקירה וגילוי מזונות, טעמים, טקסטורות, צירופים. מסע לגילוי המזונות שתומכים בבריאותך, המזונות שמועילים לגופך ואת אלו שאת יכולה ליהנות מהם ללא השפעה משמעותית זאת לצד עקרונות תזונתיים שקשורים למצבי בריאות שונים, מזונות שמשמשים לריפוי, לחיזוק ולמניעה של בעיות בריאותיות.

זהו תהליך של ניסיון וטעייה. תמצאי שיש תקופות בהן את נוטה לתזונה מסוימת, ואחרות בהן הצרכים שלך שונים. כשאת עושה שינוי, תרגלי אותו שבועיים – שלושה כדי לראות את השינוי בגופך. כשאת לא בטוחה,  השתמשי שבועיים שלושה,  הפסיקי שבועיים שלושה ונסי שוב. כשמשהו לא טוב לך – זה ממש בולט. סימפטומים מופיעים ונעלמים, עם השינוי בתזונה.

בנוסף, ענקית מובילה אותך לחקור את הרגלי האכילה שלך ולאימוץ הרגלים שעושים לך טוב. רק את יודעת מה אמת מיטיב עם גופך, כי כל דבר בחייך משפיע על כל המערכות, על מצב הרוח שלך ובכלל.

דיאטה, כלומר: תזונה שממוקדת הרזיה – שחררי! טפלי בעודף משקל אם יש לך, דרך השערים האחרים באתר, כדי שתוכלי להיות נוכחת בעולם בשמחה ובביטחון. כשתביאי את חייך לאיזון,  גם המשקל יתאזן. כשתהיי ענקית מבפנים, לא תצטרכי את הגודל שיש לך בחוץ. כשתרגישי בטוחה בתוכך, תוכלי לחוש בטוחה בעולם.

Responses