שינוי קורה ברגע

שינוי קורה ברגע, במהירות של הקלקת אצבע.
להחליט על שינוי, להסכים לשינוי, לקבל את השינוי לחיים שלך,
ליישם את השינוי ולהותיר את העבר מאחור – נו, זה כבר סיפור אחר.

שינוי יכול להגיע בדרך הטבע: תינוק נולד, גדל, מתפתח, מחייך, צוחק, מתהפך, יושב, זוחל, הולך, מתחיל לדבר – כל אלו הם שינויים טבעיים, רצוניים. גם יציאת שיניים היא שינוי טבעי, אם כי פעמים רבות שינוי שבא עם קושי וכאב.

כך אנחנו חווים שינויים לכל אורך חיינו עם מעבר מלידה להיותנו פעוט, ילד, נער, בוגר צעיר, בוגר מבוגר ועד לזקנה ולמוות. הגוף משתנה ללא יכולת שלנו לשלוט. אלו התפתחויות שלא ניתנות לעצירה, וכשהן לא קורות יש פתולוגיה ופיגור בהתפתחות.

זכור לי כשבני אמר לי: “אני לא רוצה לגדול” זוכרת כזה דבר? רצון להישאר ילדה חסרת אחריות, משחקת ונהנית מהחיים?

שינויים אחרים, קשורים בשינוי הטבעי שלנו ונובעים ממנו: הליכה לגן, לכיתה, מעבר בין הכיתות ובתי הספר.

אח”כ יש שינויים שאנחנו יוזמים:  התחלת חוג, הפסקת חוג, בחירת החברים, בחירת תחומי לימוד, עזיבת הבית, מעברי דירה, שינוי קריירה, בחירת תחביבים, מעורבות פוליטית, או ציבורים, שינויים בתזונה, בתנועה, נישואין, לפעמים גירושין ועוד.

 השינויים שהכי קשים לנו הם אלו אשר נופלים עלינו כרעם ביום בהיר מבחוץ!  פיטורין, גירושין (כשלא אנחנו יוזמים אותם), בעיות בריאותיות שלנו, של הקרובים לנו, מלחמות, תאונות, אובדן.

השינוי עצמו – קורה ברגע והדינמיקה שלו פשוטה.
התהליך שעובר עלינו עד לשינוי מושפע מסוג השינוי ומהתאמתו למציאות חיינו, לאופי שלנו, ולקלות או הקושי בו אנחנו מקבלים שינוי.

כל שינוי, במהותו, משמעותו: מוות של הישן ולידה של משהו חדש. לכן כל שינוי מערב בתוכו פרידה, אובדן של משהו בחיינו. בשינויים הטבעיים זה פחות בולט אבל גם שם תמצאי ילדים שנאחזים במשהו מהשלבים הקודמים, ותמצאי שחוויות קשות מחזירים אותם לשלבים מוקדמים בהתפתחותם: מוצץ, הרטבות, מציצת אצבע.

זה קורה לנו גם בבגרותנו, כשריח מציף אותנו בנוסטלגיה של ילדות, כשאנחנו מתגעגעים לקול או מגע של מי שאיננו.
זה קורה לנו כאשר אנחנו מפתחים דפוסים ששומרים עלינו במקומות בהם נפגענו, בחוויות שאנחנו רוצים להרחיק מחיינו.

אחד הכוחות החזקים שעובדים בתהליכי שינוי הוא כוחו של התת מודע, לא ארחיב כאן כי לתת המודע ולשפה שלו יש פרק גדול ורחב משלו: תת המודע, הילדה הפנימית, קשרי גוף-נפש, כל אלו הם גורמים שמשפיעים ופועלים עלינו בתהליכי שינוי.

קראי ושמעי את המאמרים והווידאו בנושא שינוי עד שתדעי בעל פה את התהליך. את תפגשי בו שוב ושוב והכרתו והבנתו יסייעו לך לעבור את הקשיים ואת העיכובים בדרך, יסייעו לך לקבל ולסלוח כשיש נסיגות, ויתור, חרטה, זה יסייע  לך כשהתוצאה שמתקבלת נראית קצת אחרת ממה שדמיינת.

אחד הכלים החזקים ביותר שמסייע לשינוי הוא הדמיון. השתמשי בו בנדיבות ובקביעות וביצירתיות.
גם כישרון אומנותי שמאפשר לך אולי לייצר גם הכנסה נוספת, הוא כלי בונוס לא הכרתי לביטוי עצמי והדגשת היעדים.

לדף הבא – צעד קטן – שינוי גדול – לחצי כאן