שינוי צורת בישול

דרך נהדרת לשיפור התזונה היא להמשיך לאכול את אותו סוג מזון, רק להכינו אחרת. בחני שיטות בישול שונות וסמני לעצמך את צורות הבישול שאת נוהגת להשתמש בהן. האם הן בריאות? האם הן מזיקות?
תפוחי אדמה יש בהם מעט קלוריות, הרבה עמילן. אם את לא סוכרתית הם יכולים להיות מזון לא רע, כל זמן שאת לא מכינה מהם צ’יפס. צ’יפס מתועש גרוע עוד יותר. אז הכיני תפוחי אדמה בתנור (אפייה או גריל), או בשלי אותם בסיר. גם הכנתם במחבת חשמלית עם מעט שמן יכולה להיות בריאה יותר מצ’יפס.

הרבה מאכלים שנהוג להכין בטיגון עמוק, יוצאים בריאים יותר ומזינים יותר בתנור או באידוי. חלק מהם יהיו אפילו טעימים יותר.
הכיני את המזון ללא שמן ועם מעט מלח והוסיפי את הנ”ל למזון בצלחתך – את צורכת פחות…

שניצל – במקום פירורי לחם, השתמשי בקווקר טחון + זרעי שומשום ותבלינים. כדי לחסוך בשמן, ובכל זאת לא לאפות את השניצל, הכיני אותו ללא ציפוי. פזרי עליו תבלינים (גריל עוף או שילוב של פפריקה + כמון + שום + מלח ופלפל. אפשר גם כורכום, אורגנו, חוויג’ למרק ועוד). הניחי עם מעט מאוד שמן על מחבת סטייק. מוכן מהר וטעיםםםם.

הכיני את העוגות עם קמח מלא (יחס נוזלים/יבשים צריך להיות עם קצת יותר נוזלים). מזין יותר. אפשר לאכול פחות ולשבוע.
השתמשי יותר באידוי (כן…  הרטבים מיותרים,כדאי להכיר את טעם הירקות. תגלי שגם לקישוא יש טעם), השתמשי בווק לטיגון – פחות שמן, והמזון המוקפץ מוכן מהר.
השתמשי באפייה במקום טיגון והוסיפי את השמן רק בצלחת, לאחר ההגשה

יש בשלניות ובשלנים וגם ספרי בישול טבעוני שמתמחים בהחלפת מיני מזונות במתכונים קיימים, כך שאת יכולה היום להכין גם את המתכונים האהובים עלייך עם מגבלות התזונה שאת מחויבת להם.
יש מענה להכל!  זה רק עניין של למידה.