מהי אכילה נכונה?

אכילה נכונה מדברת על הדרך בה את אוכלת, לעומת תזונה נכונה שמדברת על מה שאת אוכלת. איך את אוכלת מתייחס ל:

סביבת האכילה: בבית?  במסעדה?  בעבודה? באיזה חדר?  האם ליד שולחן? ליד המחשב? מול הטלוויזיה? האם את אוכלת כשאת רעבה?  שותה כשאת צמאה?

חברותא:  האם את אוכלת כשאת לא רעבה? שותה כשאת לא צמאה? באיזה מצב אוח את יושבת לאכול? על מה את חושבת כשאת אוכלת?

באילו כלים את אוכלת: צלחת? קערה? מאיזה חומר?  באיזה צבע? גדולה? קטנה? בכפית, כף או מזלג? עם מי את אוכלת?, לעיסוקים שלך.

בעת האכילה: האם את קוראת? צופה בטלוויזיה? מדברת בטלפון?  מהו גודל הביסים שאת מכניסה לפיך?,  האם את ידועה כאוכלת מהירה או איטית? באיזו צפיפות את מכניסה מזון לפיך? האם את טורפת או לועסת את המזון? כמה את לועסת? כמה זמן את מחזיקה את המזון בפיך? עד כמה את ערה לטעמים השונים של המזון?  איך העיכול שלך? איך את מרגישה לפני האוכל? בזמן האוכל? אחרי האוכל? איך את ישינה בלילה?

אכילה נכונה היא לאכול בצורה שמתאימה לתפקוד מערכות הגוף, מתאימה לאורח חייך, ממלאה אותך אנרגיה ושומרת על בריאותך.
אכילה נכונה היא אכילה שעוזרת לך להתחיל את היום בחיוך אחרי שנת לילה טובה, אכילה שתורמת להרגשה כללית טובה לאורך היום, למחשבות חיוביות ולחיוך אמיתי וכן על פנייך.
לאכילה נכונה יש כללים ברורים יותר מאשר לתזונה נכונה, כי מערכות הגוף שלנו דומות. גם אצלך, מתחיל הסוכר להתפרק בפה, ולכן גם את צריכה ללעוס היטב את המזון, גם אצלך יש צורך בקיבה חומצית מספיק כדי למנוע קנדידה וטפילים במעיים, גם בגופך יש צורך באנזימים כדי לפרק את המזון. גם את צריכה לשמור על תפקודי כבד תקינים וגם על הכליות, ועוד ועוד.
אכילה נכונה מחייבת מצב רגוע, כדי שהדם יזרום למערכת העיכול וכדי שהגוף ישחרר מיצים ואנזימים בכמות מתאימה, בזמן במתאים, באיברי מערכת העיכול. מוזיקה שקטה ברקע יכולה לתרום לעיכול בעוד חדשות יפגעו בו.
לעיסה טובה מבטיחה עיכול טוב יותר, כי העיכול מתחיל בפה, בסיוע הרוק.
אכילה נכונה חייבת להיות בכמות מתאימה –  לא יותר מדי,  לא פחות מדי ולהתבצע בזמנים שנכונים לגופך,  ולא באמצע שעות השינה שלך.
אכילה נכונה נעשית לאט, כשאת לועסת כל ביס בנפרד עד שהוא נעשה נוזלי ומעורבב היטב עם הרוק.
20 דקות לוקח לקיבה להעביר למוח את ההודעה שנכנס אוכל ואפשר להפסיק לשדר רעב. ככל שתאכלי פחות בזמן זה, כך תבטיחי אכילה בכמות מתאימה. אכילה מהירה, בביסים שרודפים זה את זה ו”נטרפים” ללא לעיסה גורמת לך פתאום להרגיש מנופחת / מתפוצצת.
אכילה נכונה מתחילה בבוקר – כן,  הארוחה החשובה ביותר של היום. היא לא חייבת להיות כבדה, אבל לא כדאי לדלג עליה. ולא,  קפה לא נחשה לארוחת בוקר… בטח לא ארוחה בריאה.
אכילה נכונה מסתיימת כמה שעות לפני שאת הולכת לישון. קיבה מלאה לפני השינה יכולה להפריע לשינה שלך ואף לעודד סיוטי לילה.
היעזרי בטיפים ובעצות לשינוי תזונתי, במאמרי הבריאות שנוגעים למצבי הבריאות שלך או לגנטיקה ורגישות שאת יודעת שיש במשפחתך, ובעיקר בכל מה שנוגע לעולמך הרגשי, לילדה הפנימית ולתת מודע.
הרבה דפוסי אכילה באים משנת חיינו הראשונה, מהיחסים שלנו עם המשפחה בכלל ועם אימא שלנו בפרט. שינויים באכילה יביאו שינויים בתחומים אחרים או לפחות יסייעו ליצור אותם.
הקפידי שמזונך ייראה מושך, יריח טוב ויהיה טרי וטעים. אכלי באווירה נעימה ורגועה, אפשר אפילו עם מוזיקה שקטה ברקע.