לשנות מזון בהדרגה

שינוי חשוב לעשות בצעדים קטנים. שינויים דרמטיים, טבעם שהם לא מחזיקים לאורך זמן.  מלבד כמובן אם זהו שינוי סופי כמו אובדן,  גדילה או לידה. כשאת עושה שינויים דרמטיים, הגוף שלך חווה את השינוי כמו טראומה.  הגוף שלנו נוטה להמשיך הכוח האינרציה (חוק פיזיקלי שאומר שגוף נוטה להמשיך בכיוון בו הוא נמצא בתנועה). המשמעות היא, שהגוף לא אוהב שינויים. כשאת עושה שינויים קטנים, את כאילו מרמה אותו, הוא לא ממש מרגיש את השינוי. עם הרבה שינויים קטנים, את מוצאת את עצמך אחרי שנה במהפך!

הפעם נדבר על שינויים תזונתיים. למה לך לשנות את התזונה? יכולות להיות הרבה סיבות. בדרך כלל בריאות מובילה כסיבה עיקרית. אם כי יש כאלה שמפסיקים לאכול בשר מסיבות הומניות. כל סיבה היא טובה ורלוונטית. ההמלצה שלי היא לעשות את השינוי בהדרגה לאורך זמן, כל פעם שינוי קטן נוסף.

חשוב! בחרת שינוי, ביצעת שבועיים. הוא קל לביצוע ולהטמעה,  כאילו כך אכלת תמיד? המשיכי בו. הפכי אותו לחלק מהנורמליות החדשה.
בחרת שינוי,  הוא קשה לביצוע? שחררי אותו. מהר.
שינוי עושים בנינוחות ובכייף.  יש שינויים שתוכלי לחזור אליהם בהמשך, יש שינויים שאף פעם לא יהיו נכונים עבורך. אם את רוצה לנסות משהו שניסית בעבר, המתיני לפחות חצי שנה אחרי הניסיון הקודם, ורק בתנאי שעשית שינויים נוספים בדרך ואת ב”מקום אחר”. אם ניסית 3 פעמים וזה נשאר בעייתי –  וותרי על השינוי הזה.

ההמלצות כאן כלליות, דוגמאות לרעיון. יש לקחת בחשבון את המגבלות הבריאותיות שלך (צליאק, אלרגיות, סוכרת, גאוט וכדומה) ולאזן עם תקציב המשפחה.
התזונה שמתאימה לך – היא אישית שלך ויכולה להיות שונה מזו של הסובבים אותך. גם מסיבות של טעם אישי,  גם מסיבות בריאותיות, וגם כי זה פשוט:  כל גוף בנוי אחרת.
שינוי עושים בהקשבה לגוף, ולעצמך.

Responses