להכיר את הבעיה

טריגרים 

לכל התעוררות רעב או תשוקה למזון מסוים יש טריגר. הטריגר יכול להיות אדם, משפט, מצב מסוים, זיכרון או מחשבה. כל דבר יכול לשמש טריגר לאכילה.
חשוב לזהות את הטריגרים, לאתר לאן /או אל מה הם שייכים לפני שניתן לרפא ולנטרל. חלק מהטריגרים הם התניות. ההתניות הן לא מקור ראשון אלא מצב נוח שמאפשר.
למשל: כשהייתי בגיל העשרה, ההתניה שלי הייתה: ההורים מחוץ לבית. באופן לא מודע, בכל פעם שהם יצאו, עוד לפני שנכנסו למעלית, אני כבר הייתי במטבח מחפשת מה לאכול

מהם הטריגרים שלך? כן, יש יותר מאחד. איך נזהה אותם?

זמנים

באילו שעות את מועדת לזלילה? האם זה בשעות קבועות? תחושת רעב או חולשה בשעות קבועות יכולה לנבוע מנפילות סוכר (בעיה שאינה מקבלת התייחסות ראויה ברפואה הקונבנציונלית).

מצבים

אלו הם בדרך כלל הטריגרים

מזונות

לכל אכלן כפייתי יש את ה”סם שלו” יש מי שלא יכולים בלי עוגה, אחרים חיים על פסטה ולחם ויש מי שמכור לשוקולד. מהו הסם שלך? האם יש רק אחד? אם יש לך יותר מאחד – מה ההבדלים ביניהם? מתי את הולכת לאחד ומתי לשני?

הרגש שמניע

*  רגשות – הכוח המניע שעומד מאחורי רוב ההתנהגויות בכלל ומאחורי כל הפרעת אכילה בפרט.
*  איזה רגש מניע אותך לאכילה?
*  האם את יכולה לסדר אותם לפי רמת ההשפעה?
*  איך מאתרים את הרגשות?

תרגיל

בכל פעם שאת מוצאת את עצמך מחפשת אוכל שאלי את עצמך: למה אני פה? מה אני מרגישה? מה יכול להחליף את הצורך לאכול?  מה אני באמת רוצה/ צריכה? מהם הרגשות הכי שכיחים שעולים? אותם את צריכה להכיר ובהם תצטרכי לטפל.
עכשיו כשאת יודעת אז מה? למה זה חשוב בכלל?
זיהוי הטריגרים יאפשר לך לכוון את עצמך נכון יותר למקומות שבהם נדרשת החלמה, לפתחים שמהם את יכולה לפתוח את חלון השינוי בחייך. לפעמים אי אפשר לגעת ישירות במקור, לפעמים צריך להתחיל במקומות נגישים יותר, פשוטים יותר.

כשאת מזהה טריגרים, היעזרי בתכנים השונים בענקית, היעזרי בפורומים. דפוסי האכילה, הטריגרים שמעוררים אותם הם קריאתו של התת מודע לעזרה.