חלום או חזון?

חלום או חזון – איזה מהם יקדם אותך?

חלומות קיימים במציאות של כל ילד. החלום מאפשר לכל דבר קיום: את יכולה לעוף, להרים סלע כבד ולהציל את העולם.  את יכולה להיות נסיכה בממלכה קסומה ולחיות בארמון.
מבוגרים רבים,  ויתרו בדרכם מילדות לבגרות על החלום והם “מציאותיים”,  כלומר:  רואים שחורות. חלומות הם אותו חלק בחיינו ששומר על שמחת חיים ואופטימיות ותמימות בהיותנו ילדים. כאשר אנחנו מתבגרים ומתעוררים מהחלום,  חשוב לשמור על אותו חלק בחלום שנותן לנו מוטיבציה.

על מה אני מדברת?
על חזון כמובן. חזון הוא חלום בר מציאות. חזון הוא סוג של חלום שאת הופכת אותו ליעד ופועלת להשיגו. האדם חלם לעוף כציפור. היו אנשים,  כדוגמת האחים רייט שפעלו לייצר מציאות כזאת. היום, יש דרכים שונות בהן יכול האדם לעוף:  כדור פורח, צניחה,  גלשן, ומטוסים מסוגים שונים.

האם את מוצאת את עצמך חולמת על חיים במציאות אחרת? על מה את חולמת? איזה חופש את מבקשת לעצמך שאין לך? אם כל מה שאת עושה זה עוצמת את העיניים ומדמיינת מציאות אחרת,  זה נחמד, אבל לא ממש מוביל אותך לשינוי. עכשיו התבונני בחלום שלך ושאלי את עצמך:  האם אני מוכנה להתאמץ כדי לממש אותו?  האם זה חלום שהוא בר מימוש?

מהו חלום שאינו בר מימוש?
את לא יכולה לחזור להיות בת 20,  את לא יכולה להחזיר ילדים לרחם, את לא יכולה להיות 20 ס”מ גבוהה יותר, את לא יכולה לשנות אדם אחר.
את כן יכולה להיות בריאה יותר, את כן יכולה להגדיל הכנסות (אם כי אולי במשרה אחרת), את כן יכולה לעבור לגור במקום אחר,  את כן יכולה לחיות עם בן זוג שנותן מענה לצרכייך (אם כי יתכן שתצטרכי להחליף את זה שיש לך), את כן יכולה המון דברים שנראה לפעמים שהם מחוץ לטווח הראייה שלך – הגיע הזמן להרשות לעצמך.

כן. כדי שחלום יוכל להפוך לחזון את צריכה שהוא יהיה בר מימוש.  כדי שהוא יוכל להתגשם את צריכה תכנית ופעולה.

בני לך חזון וצאי לדרך!