התמודדות עם הסביבה

לכל אחת יש סביבה.
היא יכולה להיות נוחה יותר או נוחה פחות, היא יכולה להיות הומה באנשים יותר או פחות, היא יכולה להיות מזיקה או מבריאה, אוהדת או עויינת,  אבל היא תמיד שם.
לסביבה יש המון תפקידים, והם מדוברים במקומות שונים באתר. כאן חשוב בעיקר שתדעי שהסביבה שלך,  לטוב ולרע, היא כלי עבודה.
היא יכולה להיות יותר,  אבל תתחילי עם לצפות לכלום. תני לעצמך את הזכות לגלות מה באמת יש שם עבורך בסביבה שבחרת.

אז דבר ראשון שאת יכולה לעשות עם הסביבה זה להכיר את עצמך. משימה גדולה!

אם תאפשרי לסביבה לגלות את עצמה בפנייך, יש מצב שתגלי בה הרבה דברים שלא ידעת ולא ראית קודם. את תלמדי לזהות את הערך שלך לסביבה שלך,  ואת ערך הסביבה שלך לחייך. זה יאפשר לך לדעת מה אפשר לבקש ממי,  וגם יאפשר לך לדעת איך את יכולה להיות תועלת בחיי הסובבים אותך, בצורה שטובה לך וגם להם.

הסביבה שלך, משקפת לך את עצמך כמו מראה לפנימיות שלך. מעבר לזה, לסובבים אותך יש בעיות משלהם שאינן קשורות אליך. את מהווה מראה לפנימיות שלהם. בכל אינטראקציה עם הסביבה, כשנוצר קונפליקט,  כשיש פגיעה – חשוב להפריד בין מה ששלך לבין מה של האחר.

כשאת פועלת לשינוי, הסביבה שלך תמיד תעלה התנגדויות ותפריע. אפשר למצוא ‘בני ברית’ שיעזרו לך ליצור סביבה תומכת, אבל בעיקר…  את יוצרת אותה לעצמך.  כשאת נפגעת – זה שלך. כשאת כועסת – זה שלך!  כשהאחר אומר או עושה משהו כדי לפגוע בך –  זה לא שלך. כשהוא נפגע – זה שלו! השתמשי במה ששלך כדי להבין, ללמוד ולתקן.  שחררי את מה שלא שייך לך.

מותר לך להתרחק ממי שפוגעים בך. וודאי שאת עושה זאת מהסיבות הנכונות. ההבדל בין להתרחק מאי הנוחות,  לבין להתרחק מסכנה. גם להתרחק צריך לדעת. לחזק את עצמך,  לבנות תשתית, ולהבשיל לתחנה הבאה.

לדמויות שונות במרחב הסביבתי שלך יש השפעה שונה עליך. חלק מזה נובע מתפקידם בחייך,  וממשך הזמן שהם בתפקיד –  הורים, אחים, משפחה רחבה יותר, חברי ילדות,  מורים ובעלי תפקידים אחרים, שכנים, חברים לעבודה, הממסד, סמכויות ועוד. חלק מזה נובע ממך – התפקיד שאת נתת להם או מאפשרת להם בחייך, כמה כוח את נותנת להם ועוד.

הערה: כשזה קורה מצד ילדייך הקטינים – רפאי את הילדה הפנימית שבתוכך. הילדים שלך הם המורים שלך ויש לך חובה להכשירם לחיים. נרחיב בנושא כשנעבוד על הורות