מדיטציה לניקוי מחשבות

זוהי מדיטציה בסיסית,  ראשונית.  אם אין לך ניסיון או אם הניסיון שלך הוא כישלונות בעבר, כאן את רוצה להתחיל. תרגול תכוף יביא אותך למצב בו תוכלי ברוב המקרים, לרוקן את המוח ממחשבות ברגע.

בשביל מה זה טוב?
כדי להירדם מהר, כדי לשחרר דאגה, כדי לפנות את הראש כשאת רוצה לעשות משהו אחר, במצבים של מחשבות יתר, או כשאת באי שקט שמפריע לך לישון.
בעיקר, זה השלב הראשון של כל מדיטציה.  סוג של ‘הכנה ל…’

מתי לתרגל?
את יכולה לקבוע זמן קבוע לתרגול יומי – בהתחלה תצטרכי יותר זמן, בהתחלה אולי תהיה לך רק הצלחה חלקית, תרגלי עד שאת שולטת בה.  תרגול מקצר משמעותית את הזמן.
כשאת נסערת. – קחי לעצמך יותר זמן (חצי שעה וצפונה)
כשאת ממש ממש דואגת.
בעומס מחשבתי או רגשי
לפני השינה – אם קשה לך להירדם בגלל מחשבות. תני למדיטציה להרדים אותך.
מעולה להשגת רגיעה במצבי מחלה וכאב.

במצבי עייפות ועומס רגשי או מנטלי,  תרגלי על כורסא נוחה שתומכת בגוף שלך –  רבע שעה או חצי שעה או יותר לניקוי המחשבות,  כשהגוף שלך נשפך לתוך הכורסא, יאפשרו לך לקום עם כוחות מחודשים.

כדי ללמוד מדיטציה תרגלי בתנוחת מדיטציה.

בהתחלה את צריכה את ההקלטה, תגיעי לשליטה ובעתיד תוכלי להיכנס לשקט ללא הדרכה.

יש לך כאן שתי ווריאציות של אותה מדיטציה.
הראשונה בליווי מוזיקה.  בתום המדיטציה, המוזיקה ממשיכה כדי להקל עליך להישאר בשקט שלך. את יכולה להירדם, או לסיים את המדיטציה בכל זמן שמתאים לך, גם מעבר למוזיקה.

מה שחשוב זה לדעת שהעומס המחשבתי שלך משפיע על כמה זמן לוקח לך לנקות את המחשבות. כך, יש מצב שפעם אחת 20 דקות זה מספיק, ובפעם אחרת שעה וחצי. היי סבלנית וסלחנית לעצמך  גם לניסיון שלך יש השפעה.  ככל שאת מנוסה יותר במדיטציה הזאת, כך תגיעי לשקט מהר יותר.

עקרונית, מוזיקה עוזרת לך להיכנס למדיטציה. אלא אם את מהמעטים שמוזיקה מפריעה להם. מוזיקה יכולה להפריע למוזיקאים ולאנשים עם רגישות גבוהה לצלילים.
אם את מוצאת שהמוזיקה יותר מפריעה מעוזרת – הווריאציה השנייה מתאימה לך יותר.

 

המדיטציה ללא מוזיקה. כשהיא מסתיימת, הישארי בשקט שלך כמה זמן שמתאים לך,  או הירדמי.

 

 

 

Responses