הכנות לתנועה ובחירה

מתי לא להתעמל

ממש כמו שחשוב להבין מתי כן אפשר וכדאי להתעמל, כך חשוב לא להעמיס על הגוף תרגילי התעמלות בזמנים בהם התרגילים יכולים להזיק יותר מאשר להועיל.

האזהרות להלן מטרתן לסייע לך להפיק את המקסימום מהתרגילים ולשמור על בריאותך.

בלילה לפני השינה – התעמלות לפני השינה מעוררת את המוח, וגם אם את מאוד עייפה,  השינה שלך תהיה פחות יעילה עד כדי הפרעה של ממש.

אגב,  זה נכון גם לגבי אכילה לפני השינה. כשעתיים-שוש לפני השינה, בחרי בפעילות נוחה ושקטה יותר,  שתי מים או תה צמחים והימנעי מאכילה.

בטן מלאה – כשאת מתעמלת, את מפעילה את מערכת העצבים הסימפטית, זו שמעבירה את האנרגיה ממערכת העיכול אל השרירים, הלב והריאות. כשאת אוכלת, את מפעילה את מערכת העצבים הפרא-סימפטית,

                  זו ששולחת את האנרגיה למערכת העיכול ולעור. זו אחת הסיבות שלאחר ארוחה מלאה את מרגישה עייפות. לכן, כשאת אוכלת, תני לגוף לעכל את המזון לפני שאת מתחילה להתעמל.