מדיטציה

הכנות למדיטציה

את יכולה לתרגל מדיטציה בכל מקום.
אם את במקום העבודה שלך, או בתנאים לא אידאליים אחרים ואת רוצה לתרגל מדיטציה (למשל בהמתנה ארוכה בתור לרופא), עשי מה שניתן מתוך ההכנות הפשוטות. תרגול בתנאים לא אידאליים עדיף על לא לתרגל בכלל. אם את מקשיבה למדיטציה מונחית, ברוב המקרים משולבת בה מוזיקה.  אם את מתרגלת בצורה עצמאית, את יכולה לשים מוזיקה שקטה ונעימה ברקע, זה מסייע בהתנתקות מהסביבה ועוזר להיכנס לשקט.

פשוט

לבשי בגדים רפויים ונוחים ככל שאת יכולה, שחררי חגורה, שחררי חזייה (אם זה אפשרי), הורידי תכשיטים, במיוחד עגולים כמו טבעת, צמיד שרשרת. במיוחד תכשיטים ממתכת (הם משנים את האנרגיה שלך), שחררי שיער (אם אסוף בצורה מתוחה) הסירי את המשקפיים, כפות רגליים על הרצפה (אם את יכולה, הסירי נעליים, במיוחד אלו עם עקב  גבוה). הקפידי לא להצליב רגליים (פיסוק קל מומלץ), הידיים פתוחות. אם את מניחה אותן על הגוף, הקפידי להרחיק את הכפות זו מזו. בישיבה, כפות הידיים מונחות על הירכיים.  במשך היום – כפות כלפי מעלה, פתוחות או תוך חיבור האגודל עם האצבע המורה.  בשעות החשיכה, אפשר להפנות את כפות הידיים אל הגוף, פתוחות.

את רוצה טקס רוחני

בנוסף לכל הנ"ל, התקלחי לפני, לבשי בגדים מיוחדים למדיטציה, או בגדים נקיים, הניחי על שולחן קטן נר או נרות, הדליקי בחדר קטורת, שימי פרח או פרחים, הניחי חפצים או ספרים שמסמלים עבורך את העולם הרוחני, רצוי בצד צפון או בצד מזרח של החדר. החשיכי את החדר. בחורף הקפידי לעטוף את עצמך, כדי לשמור על חום הגוף. שבי מול השולחן, פניך פונים צפונה או לכיוון מזרח, עצמי עיניים ואימרי תפילה. זו יכולה להיות תפילה שאת מכירה, שיר שהוא עבורך תפילה או מילים שעולות במוחך באותו הרגע. התפילה מטרתה ליצור התכוונות פנימה, התכוונות לאנרגיה הקוסמית או אלוהים או איך שאת בוחרת לקרוא לאותה אנרגיה גבוהה, או התכוונות למטרת המדיטציה שלך. בתום המדיטציה אימרי "תודה" לעצמך, ליקום, לאלוהים,  לאותה אנרגיה גבוהה שהייתה חלק מהחוויה שעברת.

מדיטציה בטבע

את יכולה לשבת ישירות על הקרקע – על סלע, על החול, על הדשא או לפרוס שמיכה או מחצלת על הקרקע או לשבת על כיסא או ספסל (אם יש לך קושי לשבת על הרצפה).כשאת מתחילה את המדיטציה, עצמי את העיניים ושימי לב לקולות, לריחות, לתנועת האוויר, למגע השמש על אורך אם את יושבת בשמש. התמזגי עם הסביבה שלך, הפכי לאחת איתה. תני לצלילים להיכנס למדיטציה ולהפוך חלק ממנה: ציפורים, תנועת העלים והענפים ברוח, צליל הגלים הנשברים על החוף. תני לקצב של הטבע להתמזג עם הנשימה שלך והביאי את הקצב לחייך.

Related Posts

כתיבת תגובה