עודף משקל – גזר דין מוות?

הבעיה היא לא איך תמותי, אלא איך את חיה

לחיות זה גזר דין מוות – בסופו של דבר, זה קורה לכולנו!! השאלה היא איך את חיה עד אז.

השמנת יתר פוגעת באיכות החיים שלך במישורים רבים וזו הסיבה העיקרית לטפל בה.

אומרים שעודף משקל מקצר חיים. אכן! כך אומרות הסטטיסטיקות. אבל מוות בגיל צעיר מהווה בעיה בעיקר לאלו שנותרים מאחור.

איכות חיים שנפגעה פוגעת בכולם,  בעיקר באדם השמן.

הבה נספור את כל הדרכים בהן נפגעת איכות החיים של האדם השמן:

תנועה:  ככל שעודף המשקל שלך גדול יותר כך מסורבלת יותר התנועה שלך, וכך היא קשה יותר: כאבי רגליים, כאבי גב, קשיי נשימה, עלייה בלחץ הדם.

גמישות: ככל שעודף המשקל שלך גדול יותר, תלוי בדרך בה הוא מתחלק על הגוף, יש קושי רב יותר להגיע לאזורי הגוף השונים. משימות פשוטות כמו לגרוב גרביים, לשרוך נעליים,

לנגב את הישבן, לסגור חזייה, לטפל בכפות הרגליים או לגזוז ציפורניים – הופכות למשימות ארוכות ומתישות ולפעמים למשימות שכמעט לא ניתן לעשותן.

שימוש בריהוט: ככל שאת יותר כבדת משקל כך הכיסאות עליהן את יושבת, המיטות עליהן את ישינה, צריכות להיות מסיביות יותר.

כשעודף המשקל גדול במיוחד, יש מושבים שאת לא נכנסת בהם. יש לך בעיה לשבת בקולנוע, בתיאטרון, במסעדה. יש בתים בהם יהיה קושי למצוא לך כיסא הולם, לא תוכלי לשבת על מושבים נמוכים כי לא תוכלי לקום מהם, שלא נדבר על מושבים במטוס וכדומה.

דיור: האדם השמן זקוק למרחב פיזי גדול יותר. במקומות כמו: שירותים, מקלחת / אמבטיה ובמימדים גדולים – יש צורך בפתחים רחבים יותר בדירה. אם את שמנה מאוד את לא יכולה לגור בבית קטן או להשתמש ברכב חסכוני.

חברתית: האדם השמן הוא ברוב המקרים אדם מבודד. את לא יוצאת הרבה בגלל קשיים טכניים ובריאותיים, את חשופה מאוד לביקורת, ללעג ולדחייה מהסביבה. זה בולט עוד יותר בקשרים זוגיים וקיצוני מאוד ביכולת למצוא עבודה.

לבוש:  יש קושי גדול למצוא בגדים לאדם השמן בכלל ולאישה שמנה צעירה ברוחה בפרט. במקומות שיש בהם בגדים במידות מתאימות סגנונם מיושן, צבעם מדכא, ומעל מידה מסוימת יש בעיקר בגדי גברים, בעיקר בגדי עבודה. נשים שאוהבות רוח צעירה ורעננה, צבעים חיים ותוססים או צבעוניות  אופטימית לא יימצאו בגדים בחנות.

המחקרים מראים שבגיל צעיר תמותת אנשים שמנים גבוהה מהממוצע ואת חשופה יותר למחלות. בגיל המבוגר, אם הגעת אליו, עודף המשקל עובד לטובתך. הוא מגן עליך מאוסטיאופורוזיס, העומס על הלב מרשת את הלב בכלי דם והתקפי לב יהיו פחות חמורים. עודף משקל מתון יכול בהחלט להאריך את חייך אם עברת את גיל 60.

Responses