הורות – המקצוע הכי קשה בעולם

כולם כבר יודעים: הורות היא המקצוע הכי קשה, והיחידי שאיש אינו מכשיר אותנו לקראתו. למעשה, כדי להיות אימא, את צריכה בגרות מינית של הגוף, רמת פוריות מסוימת, הזדמנות וקליטה של העובר ברחם. זה פיזי לחלוטין!  רק כשאת מגיעה הביתה מבית היולדות עם תינוק קטן בידיים וללא תמיכת הצוות הרפואי,  רק אז מתחילה לחלחל ההבנה שהיצור המופלא תלוי בך לחלוטין, כל צרכיו הם באחריותך,  24/7 למשך שנים קדימה. זו התחייבות בלתי הפיכה, שלא תמיד מגיעה מתוכננת. מעולם קודם לא לקחת אחריות גדולה כל כך,  זה מפחיד! כל טעות יכולה להיות שוות ערך לשנים על ספת הפסיכולוג ו…  אי אפשר להחזיר,  אי אפשר להתחרט –  זה חוזה לכל החיים.

חוסר האונים הזה, גם אם הוא קצר מאוד, נקלט ע”י התינוק ומלווה אותו כתחושה פנימית בלתי מובנת, ויבוא לידי ביטוי בסוג של עצמאות או לחלופין בהתפתחות בעיות בריאות או התנהגויות שתובעות ממך זמן ואנרגיה מעל ומעבר. עכשיו קחי נשימה עמוקה,  ועם הנשיפה שחררי החוצה את כל רגשות האשמה שאולי עלו. קחי נשימה עמוקה שנייה, ובהוצאת האוויר שחררי את כל הכעס או התסכול שיש לך כלפי הורייך שלך. אשמה לא עובדת!

המפתח להורות טובה,  המפתח להקניית בטחון לילד הוא מגע בטוח ונוכח. המפתח הוא הקשבה והכלה וקבלת העובדה שאת יכולה להיות רק ‘אימא טובה מספיק’. את עושה בכל רגע את הכי טוב שאת יכולה.  זה לא תמיד המענה המדויק לצורך של הילד שלך,  אבל זה תמיד הטוב ביותר שיש לך באותו הרגע.
בתוכך, את עצמך ילדה שמשוועת לאהבה ולקבלה של אימא ושל אבא. בתוכך, יש לך אוסף של דפוסים רגשיים,  מחשבתיים שהוטבעו בך לאורך חייך. את עצמך מתמודדת עם פחדים,  עם חוסר בטחון, עם כעס, תיסכול ושאר רגשות ומטעני חיים. את מושלמת כמו שאת,  ואת האימא הכי טובה שאת יכולה להיות בכל רגע של ההורות שלך. ההורות שלך ייחודית עם כל אחד מילדייך,  ההורות של בן זוגך שונה משלך,  היא נובעת ממי שהוא,  וגם ההורות שלו ייחודית עם כל אחד מילדיו.  יותר מזה,  ההורות שלך יכולה להשתנות בעקבות אירועי החיים, והיא תמיד –  הכי טובה שאת יכולה להיות.

כאן תוכלי לחקור את האימהות שלך, לצמוח כאדם תוך שימוש בהורות שלך. להשתמש באירועי היומיום כדי ללמוד את עצמך, לגדול, כדי להיות אימא שבאמת מכירה את ילדיה, מאפשרת להם להיות מי שהם ובמקום לנהל אותם,  מקנה להם כלים ממשיים לחיים. בתהליך את בעיקר תכירי את עצמך. תגלי את מקור הכוח שלך,  מקור החכמה שלך ואת הייחודיות שלך כאדם וכאם. נדבר כאן על שלבים שונים בהורות, החל מהעוברות ועד להורות לילדים שמגדלים כבר משפחות משלהם. אני מזמינה אותך לבחון שלבי ההורות שעברת, מזמינה אותך לבחון את ההורות של הורייך ולסלוח להם על ‘טעויות’ או ‘מחדלים’,  כחלק מתהליך הריפוי שלך כאם. את יכולה לשלב בשלב מסוים עבודה על הילדה הפנימית בתוכך. עשי זאת כשאת מתחילה לזהות בילדייך את הילדה שבתוכך, או אם וכאשר יעלה בך כאב שקשור להורות של הורייך.

Responses